Pilz Brugdekbewaking op basis van radar

Het risico om een brug te bedienen waarop nog mensen staan of een auto rijdt is de schrik van elke brugbedienaar. Het maakt bedienen op afstand moeilijker en is dikwijls de beperkende factor voor op afstand of lokaal bediende bruggen. Pilz Nederland ontwikkelde een systeem dat antwoord biedt op deze behoefte en vertrouwen kan bieden aan bedienaars en beheerders.

 

Hoe werkt het?

Als de bedienaar de bediening van de brug wil starten, wordt het systeem geactiveerd en wordt het dek gescand met het radarsysteem. Als het dek vrij is wordt voortgang vrijgegeven of volgt een melding ‘brugdek niet vrij’. Het systeem ondersteunt de bedienaar bij het schouwproces.

Enkele eigenschappen:

  • Schaalbaar (tot brugdekken van 7,5 meter x 11 meter);
  • Zowel brugdek als landhoofd kan bewaakt worden;
  • Voldoet geheel aan veiligheidsniveau SIL2 (Safety Integrity Level);
  • Werkt op basis van radar technologie;
  • Ongevoelig voor licht en schaduwvorming;
  • Ongevoelig voor (niet extreme) sneeuw, regen, stof en rook;
  • Eventueel te koppelen aan Pilz veiligheidsbesturing;
  • Vrij uitbreidbaar met functionaliteit (overleg met Pilz);
  • Ingebouwde instellingen (ondersteunend, autonoom) en geheel door Pilz ingesteld;

Door gebruik te maken van geavanceerde radar apparatuur wordt het brugdek gescand op niet wenselijke aanwezige objecten. Radar is vrijwel ongevoellig voor externe factoren als zon licht, regen en mist en werkt daardoor nagenoeg altijd.

Klik hier voor meer informatie.