Empack mini-conferentie: ‘Resource: Kies innovatief, biobased & circulair’

Samen met Easyfairs organiseert PEFC Nederland op 3 april een mini-conferentie in de Network Theatre over innovatieve, biobased & circulaire materialenop de beursvloer in de Brabanthallen te ’s-Hertogenbosch.

Tijdens de eerste beursdag verzorgt PEFC een mini-conferentie over duurzame materialen binnen het thema ‘Resource: Kies innovatief, biobased & circulair’. Onder leiding van dagvoorzitter Siem Haffmans, van Partner for Innovations, vertellen diverse sprekers over de duurzame waardes en visies van hun organisatie qua impact op milieu, mens en economie.

Tevens gaan zij in op het innovatieve proces, vanaf ontwerp tot en met het gebruik van PEFC-gecertificeerde, hernieuwbare en recyclebare grondstof papier en karton voor een verpakking.

De conferentie vindt plaats op woensdag 3 april van 14.00 – 16.00 uur in het minitheater naast de netwerklounges direct achter de registratie/ingang.

Programma-items         

  • Brancheplannen Duurzaam Verpakken – Siem Haffmans, strategic consultant Partners for Innovation. In deze presentatie wordt er ingegaan op de ambitieuze doelen voor 2019 – 2022 van de branches, waaronder: CBL, FNLI, Thuiswinkel, Tuinbranche, Doe-het-zelf branche, etc. Hoe kunt u als leverancier en producent van verpakkingen beter inspelen op de veranderende behoeftes van uw klanten, door het toepassen van de ontwerpstrategieën: rethink, reuse, reduce, recycle en resource.
  • Aan welke SDG’s voldoe je als bedrijf met PEFC? – Marten de Groot, coördinator beleid & registratie PEFC. Een overgrote meerderheid van de consumenten vindt de impact op het milieu belangrijk bij het maken van keuzes. Wat kan u positief bijdragen aan het maken van keuzes van materialen voor verpakkingen en hoe demonstreert u uw maatschappelijk verantwoord ondernemen daarbij? Hoe kan uw bedrijf positief bijdragen aan het bereiken van de Sustainable Development Goals met PEFC materialen?
  • Identiteit door materiaal gebruik – Rob Stolte, ontwerper en eigenaar creative agency Autobahn. Vaak ligt een opvallende identiteit voor een product of dienst besloten in het materiaal zelf. Rob Stolte toont hoe materiaalkeuze op een experimentele manier ingezet kan worden om een uniek verhaal te vertellen.
  • A piece of cheese! – interview met Michel Vrees van SayCheeseToday. Michel Vrees, voormalig kaasdrager op de kaasmarkt in Alkmaar, zet zijn kennis en liefde voor ons krachtige Hollandse product zet hij nu in voor dit unieke concept, SayCheeseToday! Michel vertelt over het ontstaan van SayCheeseToday, een kaascadeau in een speciale geschenkverpakking.
  • PEFC is tijdens beide beursdagen vertegenwoordigd in één van de netwerklounges Bezoekers zijn van harte welkom om challenges in het gebruik van duurzame materialen met elkaar en de experts van PEFC te bespreken.

Gratis registratie voor de Empack en het theater is mogelijk via deze link.